Obec Slovinky
č.58 Slovinky 05340
tel: 053 / 447 02 96
email: maria.kopnicka@slovinky.dcom.sk
IČO: 00329550
DIČ: 2021331532
Organizačný poriadok Obecného úradu v Slovinkách vydaný starostkou Obce Slovinky
Vydané dňa: 31.12.2020
Podpísané dňa: 31.12.2020
Účinné: 01.01.2021
V zmysle ustanovení § 13 ods. 4 písm. d) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov, zákona č. 416/2001 Z. z. o prechode niektorých pôsobností z orgánov štátnej správy na obce a samosprávne kraje a v súlade so Štatútom obce Slovinky, starostka obce vydáva tento
Organizačný poriadok obecného úradu v Slovinkách.
ČASŤ PRVÁ
ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
Článok 1
Účel a obsah
Účelom a obsahom tohto poriadku je vymedzenie vnútornej organizácie Obecného úradu v Slovinkách (ďalej len OcÚ ) v rozsahu kompetencií
zamestnancov obecného úradu.
Článok 2
Pôsobnosť a záväznosť
1. Organizačný poriadok OcÚ je základná organizačná norma, ktorá je záväzná pre všetkých zamestnancov obce, ktorí sú k nemu v pracovnom pomere
alebo v obdobnom pracovnom vzťahu.
2. Organizačný poriadok upravuje vnútornú organizáciu úradu, najmä jeho organizačné členenie, pôsobnosť a vnútornú právomoc jednotlivých útvarov,
zásady riadenia, zásady organizačnej štruktúry úradu a tiež ich vzájomné vzťahy.
3. Organizačný poriadok obecného úradu vymedzuje vnútornú organizáciu OcÚ, zodpovednosť a rámcové pracovné náplne jednotlivých organizačných
útvarov a zamestnancov tak, aby obecný úrad mohol kvalitne a efektívne zabezpečovať všetky činnosti spojené so životom a rozvojom obce.
ČASŤ DRUHÁ
OBECNÝ ÚRAD
Článok 3
Postavenie Obecného úradu
1. OcÚ je výkonným orgánom obecného zastupiteľstva a starostky obce.
2. OcÚ zabezpečuje organizačné a administratívne veci obecného zastupiteľstva a starostky, ako aj orgánov zriadených obecným zastupiteľstvom.
Obecný úrad najmä:
- zabezpečuje písomnú agendu orgánov obce a orgánov obecného zastupiteľstva a je podateľňou a výpravňou písomností obce.
- zabezpečuje odborné podklady a iné písomnosti na rokovanie obecného zastupiteľstva a komisií.
- vypracúva písomné vyhotovenia všetkých rozhodnutí starostky vydaných v správnom konaní.
- vykonáva nariadenia, uznesenia obecného zastupiteľstva a rozhodnutia starostky.
Článok 4
Pôsobnosť Obecného úradu
Okrem zabezpečovania úloh obecnej samosprávy, obecný úrad plní aj niektoré prenesené úlohy miestnej štátnej správy. Sú to úlohy a kompetencie
dané konkrétnymi zákonmi ktoré potrebné plniť na území obce v týchto oblastiach:
- financie a správa majetku,
- rozvoj podnikania, ochrana spotrebiteľa,
- doprava, cestné hospodárstvo, miestne komunikácie, regionálny rozvoj,
- pozemkové a lesné hospodárstvo, kataster, stavebný úrad, životné prostredie,
- verejné obstarávanie,
- školstvo, mládež, telesná kultúra,
- kultúra, sociálna politika,
- ochrana pred požiarmi, civilná ochrana a krízové riadenie, obrana štátu,
- sťažnosti a kontrola v obci.
Článok 5
Riadenie činnosti obecného úradu
1. Prácu OcÚ organizuje starostka obce.
2. Na OcÚ je dvojstupňové riadenie:
a.) starostka obce,
Článok 6
Riadiace akty
Riadiacimi aktmi spoločnosti sú:
Článok 7
Podpisovanie a používanie pečiatok
1. Za obec sa podpisuje tak, že k menu a funkcii zamestnanca oprávneného podpisovať sa pripojí pečiatka spoločnosti a podpis. Oprávnenie
zamestnancov podpisovať za obec jednotlivé písomnosti určuje starostka obce Podpisovým poriadkom Obecného úradu v Slovinkách.
2. Obec používa okrúhlu pečiatku so štátnym znakom, okrúhlu pečiatku s erbom obce a podlhovastú pečiatku. Pečiatky toho istého typu s rovnakým
textom sa rozlišujú číslom, ktoré musí byť v odtlačku pečiatky čitateľné. Spoločnosť vedie evidenciu pečiatok. Evidencia obsahuje odtlačok pečiatky
s uvedením pracovnej funkcie, mena a priezviska zamestnanca, ktorý ju prevzal a používa a jeho podpis.
Článok 8
Členenie obecného úradu
Členenie a úlohy organizačných útvarov OcÚ.
OcÚ sa vnútorne člení na tieto útvary:
Finančné oddelenie
- účtovníctvo,
- rozpočtovníctvo,
- finančné operácie,
- výkazy a štatistika,
- hotovostný platobný styk,
- hlavná pokladňa,
- bezhotovostný platobný styk,
- mzdová a personálna agenda,
- styk s poisťovňami a DÚ,
- prenesený výkon štátnej správy na úseku školstva,
- osobitný príjemca, dávky v hmotnej núdzi,
- dohadovacie konanie,
- originálne kompetencie na úseku školstva,
- sociálny fond,
- voľby.
- styk s orgánmi štátnej správy na zverenom úseku,
- iné činnosti podľa pokynov starostky obce.
Oddelenie správy majetku
- majetok a inventarizácia, evidencia,
- projekty európskych fondov, nadácií,
- vystavovanie objednávok,
- povinné zverejňovanie objednávok a faktúr,
- evidencia SHR,
- verejné obstarávanie,
- slobodný prístup k informáciám,
- sťažnosti,
- zanedbanie povinnej školskej dochádzky,
- príprava kultúrnych a spoločenských podujatí,
- voľby,
- styk s orgánmi štátnej správy na zverenom úseku,
- iné činnosti podľa pokynov starostky obce.
Oddelenie všeobecnej správy
- evidencia obyvateľstva,
- register adries,
- prenesený výkon štátnej správy na úseku REGOB,
- správa miestnych daní a poplatkov,
- vymáhanie pohľadávok a nedoplatkov,
- pokladňa,
- miestny rozhlas,
- správne konanie na úseku všeobecnej správy,
- sčítavanie obyvateľov,
- voľby,
- vydávanie potvrdení,
- pohrebiská – evidencia,
- evidencia podnikateľov,
- styk s orgánmi štátnej správy na zverenom úseku,
- iné činnosti podľa pokynov starostky obce.
Stavebný úrad
- územné plánovanie a výstavba
- ohlásenie drobných stavieb,
- dodatočné povoľovanie stavieb,
- kolaudačné konania stavieb, pozemných komunikácii a dopravy,
- vyvlastňovanie,
- ochrany prírody a krajiny,
- ochrany vodného hospodárstva – používanie povrchových vôd, zásobovanie pitnou vodou,
povoľovanie odberu povrchových a podzemných vôd.
- styk s orgánmi štátnej správy na zverenom úseku,
- iné činnosti podľa pokynov starostky obce.
Sekretariát
- administratívne práce,
- sociálne služby – úsek opatrovateľskej služby,
- administratíva a archivácia v rámci dohôd s ÚPSVaR,
- vedenie agendy obecného zastupiteľstva,
- hmotná núdza – žiadosti,
- povinné zverejňovanie zmlúv
- zabezpečovanie zákona o ochrane osobných údajov,
- odpadové hospodárstvo,
- doprava – odberateľské faktúry,
- styk s orgánmi štátnej správy na zverenom úseku,
- iné činnosti podľa pokynov starostky obce.
Administratívne oddelenie
- registratúra,
- overovanie listín a podpisov,
- civilná ochrana – dokumentácia,
- inventarizácia skladu CO,
- požiarna ochrana – dokumentácia,
- správa hnuteľného a nehnuteľného majetku obce,
- grafická evidencia hrobových miest,
- evidencia priestupkov a súdnych rozhodnutí,
- obecná knižnica,
- evidencia kníh,
- príjem a výdaj kníh,
- revízia knižného fondu,
- kultúrne a spoločenské podujatia – archív,
- obecná osvetová činnosť,
- zabezpečovanie upratovania priestorov obecného úradu, kultúrneho domu,
- styk s orgánmi štátnej správy na zverenom úseku,
- iné činnosti podľa pokynov starostky obce.
Technický úsek
- správa, údržba a priebežné opravy budov vo vlastníctve OcÚ,
- údržba zelene a priestranstiev,
- údržba verejného osvetlenia,
- údržba obecného rozhlasu,
- kúrenie,
- zimná údržba prístupových ciest a areálu,
- investičná činnosť a zásobovanie,
- osobná a aktívna účasť a pomoc pri organizovaní podujatí obce podľa pokynov organizátorov, starostky obce.
Koordinácia aktivačnej činnosti
- koordinácia prác aktivačných pracovníkov,
- údržba verejných priestranstiev,
- prenesený výkon štátnej správy na úseku cestnej dopravy a pozemných komunikácií,
- osobná a aktívna účasť a pomoc pri organizovaní podujatí obce podľa pokynov organizátorov, starostky obce.
Autodoprava
- zabezpečovanie služieb obyvateľstvu nákladnou autodopravou,
- obsluha a údržba V3S, bagra, traktora a osobného auta,
- údržba miestnych komunikácií,
- osobná a aktívna účasť a pomoc pri organizovaní podujatí obce podľa pokynov organizátorov, starostky obce.
Chránená dielňa
- údržba zelene a verejných priestranstiev,
- osobná a aktívna účasť a pomoc pri organizovaní podujatí obce podľa pokynov organizátorov, starostky obce.
Zamestnanci na základe dohody s ÚPSVaR
- údržba a priebežné opravy budov vo vlastníctve OcÚ,
- údržba zelene a verejných priestranstiev,
- údržba miestnych komunikácií,
- zimná údržba prístupových ciest a areálu,
- investičná činnosť,
- osobná a aktívna účasť a pomoc pri organizovaní podujatí obce podľa pokynov
organizátorov, starostu obce.
Článok 9
Úradné hodiny
Pondelok: 7.30 – 12.00 hod, 13.00 – 15.00 hod
Utorok: 7.30 – 12.00 hod, 13.00 – 15.00 hod
Streda: 7.30 – 12.00 hod, 13.00 – 17.00 hod
Štvrtok: nestránkový deň
Piatok: 7.30 – 12.00 hod
ČASŤ TRETIA
POSTAVENIE VOLENÝCH ORGÁNOV
VO VZŤAHU K OBECNÉMU ÚRADU
Článok 10
Obecné zastupiteľstvo
Obecné zastupiteľstvo rozhoduje o všetkých základných otázkach života obce Slovinky a vykonáva svoju vyhradenú právomoc podľa § 11 ods. 4 zákona SNR č.369/1990 Zb.
Článok 11
Starostka obce
1. Starostka obce je predstaviteľ obce a najvyšší výkonný orgán obce, je štatutárnym orgánom v majetkovoprávnych vzťahoch obce,
v pracovnoprávnych vzťahoch zamestnancov obce, v administratívnoprávnych vzťahoch je správnym orgánom.
2. Rozhoduje vo všetkých veciach správy , ktoré nie sú zákonom alebo Štatútom obce vyhradené obecnému zastupiteľstvu.
3. Navrhuje zmeny organizácie s vymedzením vzájomných horizontálnych a vertikálnych väzieb medzi nimi a zodpovednostných vzťahov.
4. Riadi a organizuje prácu obecného úradu tak, aby bolo zabezpečené efektívne plnenie jeho úloh.
5. Určuje organizáciu obecného úradu, jeho zmeny a doplnky.
6. Stanovuje počet zamestnancov obce.
Článok 12
Hlavný kontrolór
Hlavný kontrolór je zamestnancom obce. Plní smerom k obci kontrolné úlohy v zmysle § 18 zákona č. 369/1990 Zb. v platnom znení.
ČASŤ ŠTVRTÁ
OSTATNÉ ORGANIZAČNÉ ZLOŽKY OBCE
A ICH VZŤAH K VOLENÝM ORGÁNOM
Článok 13
Základná škola, vrátane školského klubu
1. Základná škola v Slovinkách je rozpočtová organizácia Obce Slovinky. Základná škola má právnu subjektivitu.
2. Základná škola plní nasledovné úlohy :
3. Obecné zastupiteľstvo
Článok 14
Materská škola
1. Materská škola v Slovinkách je organizačným útvarom Obce Slovinky. Materská škola nemá právnu subjektivitu.
2. Materská škola plní nasledovné úlohy :
3. Obecné zastupiteľstvo
4. Starostka obce
Článok 15
Školská jedáleň
1. Školská jedáleň v Slovinkách je organizačným útvarom Obce Slovinky. Školská jedáleň nemá právnu subjektivitu.
2. Školská jedáleň zabezpečuje úlohy v oblasti poskytovania stravovania pre žiakov materskej školy, základnej školy, pre ich zamestnancov a iných stravníkov.
K splneniu tejto úlohy školská jedáleň najmä :
3. Obecné zastupiteľstvo
4. Starosta obce
ČASŤ PIATA
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Starostka obce zodpovedá za oboznámenie zamestnancov s týmto Organizačným poriadkom najneskôr do 20 dní odo dňa nadobudnutia jeho
účinnosti a u zamestnancov, ktorí nastupujú do zamestnania v deň nástupu do zamestnania. Zamestnanci sú zároveň povinní dodržiavať tento
organizačný poriadok.
2. Zamestnanci sa oboznamujú aj s prípadnými zmenami ako aj s doplnkami Organizačného poriadku, o čom sa vedie písomná evidencia.
3. Zamestnanci obce musia potvrdiť písomne oboznámenie sa s týmto Organizačným poriadkom. Doklady o tom sa zakladajú do osobných spisov
zamestnancov.
4. Organizačný poriadok je k dispozícii zamestnancom obce u starostky obce.
5. Akékoľvek zmeny a doplnky tohto Organizačného poriadku je možné vykonať len formou písomných číslovaných dodatkov. Zmeny a doplnky
Organizačného poriadku vydáva starostka obce
6. Tento Organizačný poriadok vydala v súlade s § 13 ods. 4 písm. d) zákona o obecnom zriadení starostka obce dňa 31.12.2020
7. Týmto Organizačným poriadkom sa ruší predchádzajúci Organizačný poriadok Obecného úradu v Slovinkách , vydaný dňa 30.16.2016 .
8. Tento Organizačný poriadok Obecného úradu v Slovinkách nadobúda účinnosť dňom 01.01.2021.
9. Súčasťou tohto organizačného poriadku je Personálne obsadenie funkcií a zložiek obecného úradu v Slovinkách ako príloha č. 1, Organizačná
štruktúra obecného úradu v Slovinkách ako príloha č. 2
V Slovinkách, dňa 31.12.2020
Bc. Gabriela Kopnická
starostka obce
Príloha č. 1 k Organizačnému poriadku obecného úradu v Slovinkách
PERSONÁLNE OBSADENIE FUNKCIE A ZLOŽIEK OBECNÉHO ÚRADU
Starostka obce: Kopnická Gabriela, Bc.
Zástupca starostky: Mnich Jozef, Bc.
Hlavná kontrolórka obce: Judr. ing. Kandrik Stanislav, LL.M
Organizačné útvary obecného úradu:
Finančné oddelenie : Krajňáková Anna, Ing.
Oddelenie správy majetku : Marschallová Lucia, Mgr.
Oddelenie všeobecnej správy : Lenártová Viera
Stavebný úrad: Gonda Matúš, Ing.
Sekretariát: Pačanová Darina
Administratívne oddelenie: Frycová Lucia
Technický úsek: Šablatúra Patrik, Uličný Ján, Petruňa Michal, Tulej Dušan, Žiga Bohuš
Koordinácia aktivačnej činnosti: Šablatúra Patrik
Autodoprava: Šablatúra Patrik
Chránená dielňa
Zamestnanci na základe dohody s ÚPSVaR
Materská škola – riaditeľka: Lučanská Eva, Mgr.
Školská jedáleň – vedúca: Rybárová Anna
Základná škola – riaditeľka: Rybárová Anna, Mgr.
Školský klub: Susová Lívia
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Návštevnosť:
ONLINE:2
DNES:96
TÝŽDEŇ:0
CELKOM:2248473
Národné informačné stredisko Slovenskej republiky, a.s. potvrdilo výsledok hodnotenia zameraného na slovenské obce a mestá. Obec Slovinky bola vyhodnotená ako Obec s predpokladom stabilného rozvoja.
V zmysle zákona č. 307/2014 Z.z. o niektorých opatreniach súvisiacich s oznamovaním protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v rámci zriadenia vnútorného systému s účinnosťou od 1. 7. 2015 vybavovania podnetov o protispoločenskej činnosti, určenia zodpovednej osoby a spôsobu podávania podnetov dávame na vedomie kontakt:
hlavny.kontrolor@obecslovinky.sk