- Odborný zamestnanec: Molčanová Katarína, Ing.
- tel. kontakt: 053/4472217
- mailový kontakt:
- zodpovedá za ekonomiku, financie obce a koordinuje všetky úlohy s tým spojené,
- zodpovedá za výkon komplexného účtovníctva obce, zostavenie účtovných výkazov a účtovných závierok,
- priebežne sleduje plnenie pohľadávok a záväzkov obce vo svojej pôsobnosti,
- zabezpečuje hotovostný platobný styk, vedenie pokladne,
- zabezpečuje prípravu podkladov pre tvorbu rozpočtu obce a participuje pri tvorbe projekcie splátkových plánov,
- zodpovedá za zostavenie rozpočtu obce, analyzuje, reguluje a hodnotí finančné hospodárenie obce,
- zabezpečuje spracovanie podkladov k návrhu rozpočtu a tiež k stavu čerpania rozpočtu obce,
- v prípade potreby zmien rozpočtu obce v priebehu roka odporúča a navrhuje operatívne úpravy,
- priebežným spôsobom vedie evidenciu čerpania rozpočtu podľa jednotlivých položiek v príslušnom kalendárnom roku,
- pripravuje podklady na rozhodovanie o ekonomických otázkach spadajúcich do rozsahu kompetencie obce,
- zabezpečuje prípravu a spracovanie stanovísk týkajúce sa odbornej problematiky financovania konkrétnych aktivít,
- realizuje a zodpovedá za spracovanie finančných rozborov a analýz ako podkladu na oblasť strategického plánovania a rozhodovania,
- zabezpečuje spracovanie návrhov na kapitálové investície, rozvojové programy, konkrétne projekty,
- pripravuje a realizuje koncepčné a analytické činnosti a prípravu podkladov na rozhodovanie o ekonomických a finančných otázkach obce,
- navrhuje postupy a stratégie na dosiahnutie finančných cieľov a súladu krátkodobých a dlhodobých rozvojových zámerov,
- zabezpečuje evidenciu faktúr,
- kontroluje kompletnosť všetkých obsahových náležitostí jednotlivých faktúr,
- pripravuje a koordinuje podklady a zodpovedá za zostavenie záverečného účtu obce,
- zodpovedá za prípravu podkladov pre vypracovanie audítorských a ratingových hodnotení obce podľa osobitných právnych predpisov,
- zabezpečuje a koordinuje prípravu podkladov pre audity, ratingové hodnotenia,
- zabezpečuje finančné operácie medzi obcou a rozpočtovými organizáciami ,
- zabezpečuje finančné vzťahy medzi obcou rozpočtovými organizáciami obce,
- zabezpečuje bezhotovostný platobný styk, úhradu záväzkov,
- zabezpečuje styk s bankami a peňažnými ústavmi a reaguje na špecifické požiadavky bánk – doplnenie špecifických podmienok úverových
a ostatných zmlúv,
- spracovanie prehľadu a porovnanie ponúk bankových služieb,
- sledovanie a evidencia mesačných stavov úverov s väzbou na účtovné stavy a bankou potvrdené výpisy z účtov,
- kontrolu včasnosti a správnosti zrealizovaných splátok,
- zabezpečuje a koordinuje aktualizáciu splátkových plánov,
- zabezpečuje inventarizáciu úverových účtov,
- činnosti súvisiace so zabezpečovaním a splácaním úverov obce,
- zabezpečuje činnosti súvisiace so vznikom, zmenou a ukončením pracovného pomeru v podmienkach obce v súlade so Zákonníkom práce a zákonmi
o výkone prác vo verejnom záujme,
- odborne posudzuje platové zatriedenie zamestnancov obce,
- zodpovedá za správnosť zaradenia zamestnanca,
- zabezpečuje úkony spojené s dôchodkovým konaním ( aj na základe požiadania zamestnancov),
- vedie a archivuje personálne spisy zamestnancov obce a zodpovedá za ich úplnosť a kompletnosť,
- vedie evidenciu zamestnancov so zníženou pracovnou schopnosťou,
- metodicky usmerňuje zamestnancov obce pri vybavovaní personálnych záležitostí,
- zabezpečuje spracovanie prehľadov o dochádzke, výkazov a štatistík v personálnej oblasti v súvislosti s evidenciou dochádzky,
- zabezpečuje kontakt a styk s ostatnými subjektami na úseku vybavovania personálnej agendy,
- zabezpečuje komplexnú administratívnu agendu so zdravotnými poisťovňami, sociálnou poisťovňou a úradom práce a daňovým úradom(odhlášky,
prihlášky, ostatné žiadosti ....),
- zabezpečuje tvorbu, čerpanie a vyúčtovania sociálneho fondu pre zamestnancov,
- zabezpečuje vyplácanie prídavkov na deti – záškoláci a dávky v hmotnej núdzi ako osobitný platiteľ,
- zabezpečuje podklady pre spracovanie štatistických údajov na úseku základných škôl,
- spracováva štatistických výkazy na úseku základných škôl,
- poskytuje odbornú a poradenskú činnosť zariadeniam školského stravovania vo svojej pôsobnosti,
- kontroluje maximálnu hospodárnosť a dodržiavanie záväzných limitov schválených rozpočtom obce na príslušný rok a zdrojov zo štátneho rozpočtu na
príslušný rok,
- kontakt s KŠU, vyúčtovanie vzdelávacích a kultúrnych poukazov,
- usmerňuje materiálno - technické zabezpečovanie chodu jednotlivých pracovísk úradu,
- priebežne sleduje aktuálny právny vývoj v oblasti miestnej samosprávy a zabezpečuje presun informácií ku kompetentným zamestnancom
a funkcionárom obce,
- podieľa sa na spracovaní interných predpisov obce v rámci svojej pôsobnosti,
- zabezpečuje odborné podklady, judikatúru a odbornú literatúru ako podklady pre tvorbu všeobecne záväzných nariadení obce a vnútro organizačných
predpisov obce,
- zastupuje obec pred štátnymi orgánmi, verejnými subjektami a ostatnými fyzickými a právnickými osobami vo svojej pôsobnosti,
- zabezpečuje finančné vzťahy so štátnymi orgánmi, štátnym rozpočtom a inými finančnými a daňovými inštitúciami,
- pripravuje podklady a materiály pre spracovanie koncepcií v oblasti existencie a fungovania rozpočtových a príspevkových spoločností obce
a obchodných spoločností s majetkovou účasťou obce,
- spolupracuje v procese tvorby a realizácie združení právnických osôb s účasťou obce ( neziskové organizácie, nadácie , .... ),
- podieľa sa na spracovaní návrhu rozpočtu v nadväznosti na zákony o rozpočtových pravidlách a na úprave rozpočtu v priebehu roka,
- priebežne a systematicky kontroluje výstupy z účtovníctva v oblasti čerpania príjmov a výdavkov rozpočtu,
- zabezpečuje finančné usporiadanie hospodárenia obce za bežný rok, finančne usporiada fondy obce vrátane vzťahov so štátnym rozpočtom,
- zabezpečuje správu všetkých účtov obce, zisťuje na nich stavy, kontroluje obraty,
- spracováva záväzky obce,
- sleduje účelovosť čerpania a použitie prostriedkov poskytnutých zo ŠR SR a mimorozpočtových prostriedkov (vrátane prevodov v rámci jednotlivých
účtov, FRB RF a depozit),
- vyhotovuje podklady k zaúčtovaniu zmien v predpisoch podľa uzatvárania nových nájomných zmlúv, dodatkov, prípadne ich zrušenia,
- vyhotovuje záverečný účet obce,
- zabezpečuje spracovávanie predpísaných účtovných a štatistických výkazov podľa platnej právnej úpravy,
- zabezpečuje koordináciu a priebežné riešenie metodických problémov za oblasť účtovníctva a výkazníctva na úrovni audítora obce, prípadne iných
subjektov,
- zabezpečuje komplexné zúčtovanie rozpočtových príjmov podľa príslušných dokladov s dodržiavaním platnej rozpočtovej klasifikácie,
- zabezpečuje spracovanie podkladov pre oblasť výkazníctva v súlade s platnou právnou úpravou a metodickými pokynmi príslušných orgánov,
- zabezpečuje aktualizáciu obehu účtovných dokladov, tvorba vnútroorganizačných smerníc za oblasť účtovníctva,
- zabezpečuje účtovanie o všetkých príjmoch a výdavkoch na bankových účtoch, vrátane zisťovania neidentifikovateľných platieb a účtovanie opravných
dokladov,
- kontrola všetkých predložených dokladov v súlade s právnymi predpismi na úseku finančnej kontroly, účtovníctva,
- zabezpečuje a vykonáva účtovanie investičných faktúr,
- vykonáva kontrolu prvotných dokladov v zmysle zákona o účtovníctve a osobitných predpisov,
- spracovanie podkladov pre daňové priznanie obce podľa osobitných predpisov,
- zabezpečuje prípravu na archiváciu účtovných dokladov,
- zabezpečuje prípravu volieb vo svojej pôsobnosti,
- zabezpečuje vyúčtovanie volieb,
- zabezpečuje prenesený výkon štátnej správy vo svojej pôsobnosti,
- vo svojej pôsobnosti vypracováva podklady a materiály na rokovanie príslušných orgánov obce,
- pripravuje podklady na rozhodovanie o ekonomických otázkach spadajúcich do rozsahu kompetencie obce,
- zabezpečuje spracovávanie štatistických výkazov pre potreby Štatistického úradu mimo predpísaných výkazov – Trexima
- výkon iných činnosti podľa pokynov starostky obce.