Podanie žiadosti o sprístupnenie informácií podľa zákona č. 211/2000 Z. z.
1. Obec môže sprístupniť informáciu v zmysle zákona len na základe žiadosti (príloha č.1).
2. Žiadosť musí obsahovať tieto náležitosti:
- označenie komu je určená - (napr. obec, obecný úrad, organizačná zložka obecného úradu alebo meno konkrétneho zamestnanca),
- meno, priezvisko, názov alebo obchodné meno žiadateľa, jeho adresu pobytu alebo sídla ,ktorých informácií sa žiadosť týka,
- aký spôsob sprístupnenia informácií žiadateľ navrhuje.
3. Žiadosť možno podať:
- písomne – ako poštovú zásielku na adresu: Obecný úrad v Slovinkách, Slovinky 58, 053 40
- písomne – osobným doručením do podateľne obecného úradu,
- ústne u vecne príslušného zamestnanca obecného úradu, ktorý spíše so žiadateľom záznam o podaní žiadosti o sprístupnenie informácií,
- faxom na čísle 053/4472217,
- elektronickou poštou na adresu slovinky@obecslovinky.sk,
- elektronickým formulárom na webovej stránke obce,
4. Žiadateľ môže požiadať o písomné potvrdenie prijatia žiadosti, ktoré vydá ten, kto žiadosť prijal.
5. Zamestnanec pri ústnej podanej žiadosti o sprístupnenie informácie je povinný vyhotoviť o predmetnom podaní záznam.
6. Ak žiadosť nemá predpísané náležitosti podľa ods. 2 tohto článku, postupuje sa podľa § 14 ods. 3 zákona a vyzve žiadateľa o doplnenie žiadosti.
Postup pri vybavovaní žiadosti
1. Ak požadovaná informácia už bola zverejnená, pracovník vybavujúci žiadosť o poskytnutie informácií oznámi údaje, ktoré žiadateľovi umožnia tieto informácie vyhľadať a získať alebo tieto informácie sprístupní, ak na ich priamom sprístupnení žiadateľ trvá.
2. Ak povinná osoba nedisponuje informáciami, ktoré žiadateľ požaduje sprístupniť ale má vedomosť o tom, kde možno požadované informácie získať, bezodkladne postúpi žiadosť osobe, ktorá túto informáciu má k dispozícii, ak táto osoba je povinnou osobou podľa § 2 zákona č. 211/2000 Z. z. Ak nemá vedomosť, kto disponuje požadovanými informáciami, žiadosť odmietne rozhodnutím.
3. Administratívne oddelenie bezodkladne po zaevidovaní v evidencii postúpi kópiu žiadosti podľa oblasti, ktorej sa žiadosť týka, vecne príslušnému zamestnancovi obecného úradu, ktorý bezodkladne spracuje, resp. pripraví podklady na vypracovanie odpovede a najneskôr tri dni pred uplynutím lehoty na vybavenie žiadosti podklady doručí administratívnemu oddeleniu obecného úradu.
4. Za úplné a včasné vybavenie žiadosti o poskytnutie informácií zodpovedá administratívne oddelenie obecného úradu.
1. Spôsob počítania lehôt sa riadi zákonom č. 71/1967 Z. z. o správnom konaní v znení neskorších predpisov (Správny poriadok).
2. Žiadosti vybavuje administratívne oddelenie obecného úradu najneskôr do 8 pracovných dní od podania žiadosti, alebo odo dňa doplnenia žiadosti a do 15 pracovných dní, ak sa sprístupňuje informácia nevidiacej osobe v prístupnej forme podľa § 16 ods. 2 písm. a) zákona, ak tento neustanovuje inak.
3. Lehotu uvedenú v ods. 2 tohto článku môže obecný úrad z vážnych dôvodov predĺžiť, najviac však o 8 pracovných dní a o 15 pracovných dní, ak sa sprístupňuje informácia nevidiacej osobe v prístupnej forme podľa § 16 ods. 2 písm. a) zákona. Predĺženie lehoty s uvedením dôvodu jej predĺženia oznámi administratívne oddelenie obecného úradu žiadateľovi najneskôr do 8 pracovných dní od podania žiadosti.
4. Ak predmetom žiadosti je získanie informácií, ktoré už boli zverejnené, administratívne oddelenie obecného úradu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 5 dní od podania žiadosti namiesto sprístupnenia informácií žiadateľovi oznámi údaje, ktoré mu umožnia vyhľadanie a získanie zverejnenej informácie.
5. Postúpenie žiadosti inej povinnej osobe oznámi administratívne oddelenie obecného úradu žiadateľovi bez zbytočného odkladu.